Tidsbestemt terror

I sommar leita eg fram att Georg Johannesens debutroman frå 1957, Høst i mars, som skildrar korleis ein gut utviklar seg frå forelska tenåring til attentatmann. Så kom 22. juli. Og samstundes med sjokket, sorga og kvalmen meldte spørsmålet seg: Kven er det som med kaldt blod drep så mange uskuldige? Eg vart medviten at den same tanken alltid dukkar opp når eg høyrer om sjølvmordsbombarar og terroristar: Slikt gjer berre dei som ikkje har noko å tape. Og eg hugsa at tanken vart danna då eg las Høst i mars for første gong. Men etter 22. juli verka forklaringa for enkel. Det var på tide å granske både romanen og mine eigne førestellingar om terror med nye auger.

Les heile essayet om Høst i mars (pdf)

Legg att eit svar

